Soderbergh znova mieša mainstreamové očakávania so svojským štýlom.

Iba tri recenzie dozadu som písal názor na akčnú komédiu, v ktorej hrá Channing Tatum. Výsledné hodnotenie filmu ani tohto tanečníka nedopadlo najhoršie. O poslednom Soderberghovom výtvore som tiež písal iba nedávno. Vykľul sa z toho jeden z čiernych koňov minulého roka. Aspoň pre mňa. Tento raz sa obaja zišli na spoločnom piesočku.
Soderbergh a film o striptéroch? A prečo vlastne nie. Channing Tatum a herci zo seriálov to rozbalia naplno
Magic Mike je film o workoholickom Mikeovi, ktorý má hneď niekoľko kšeftov a stoj čo stoj sa snaží zabezpečiť si vysnívaný americký dôchodok na slnečnej Floride. Pri práci pokrývača stretáva nevýrazné chlapča, ktorému nedávno prestalo tiecť mlieko po brade (Alex Pettyfe). Ten sa pri fyzickej práci príliš neosvedčí, takže mu Mike dohodí prácu striptéra. A... a to je tak všetko podstatné.
Film o striptéroch.
Čo sa očakáva od takéhoto filmu? Kopec srandy, vyšportované telá, pikantné sexuálne scény a priblblý príbeh. Hlavne začiatok príbehu k stupidite nemá ďaleko, no určite je o miľu ďalej ako Showgirls. Na jeho obranu treba podotknúť, že Steven doň dokázal vtisnúť náznaky hlbších myšlienok, vzhľadom na prostredie v akom sa odohráva. Vehementne sklamané by mohli byť všetky diváčky očakávajúce divoký koitus striptérov s rozvášnenými dievčinami. Soderbergh je totižto režisér, ktorý natočil film o luxusnej call-girl v hlavnej úlohe s pornoherečkou bez jedinej hviezdičkovej scény. Smola, dámy.

Ak čo-to tušíte o Soderbergovej práci a pôjdete do kina s tým, že nemáte zdanie kto to režíroval, tak počas sledovania Magic Mikea budete v kútiku duše rozmýšľať či na konci bude uvedené jeho meno alebo nie. Spočiatku totiž budete svedkami až smiešneho príbehu ako hlúpy Jano (ospravedlňujem sa všetkým Janom) prišiel k peniazom, sláve a potešeniu rôzneho druhu. Ono to človeka donúti  až zamyslieť sa nad tým, či to zas nie je jedna z obľúbených kritík spoločnosti, akú režisér rád ponúka aj v tých najprefláknutejších scénkach.
Hodnotenie ľudí len na základe toho čím sa živia je vraj povrchné. Filmu o striptéroch to môže byť jedno

Ak by som mal tipovať hlbší podtón, tak by som vsadil na banky ako primárne zlo (chudák živnostník, ktorý je spolu s malými podnikmi chrbticou hospodárskeho rozvoja v nejednej krajine, nedokáže získať peniaze na vytúžený biznis). Ako zaznie v pobočke banky s kopou peňazí na stole: “Ja v núdzi? Ja čítam noviny, jediní v núdzi ste tu VY!” Ale to je len taká asociačná odbočka. Návrat k naháčom.

Magic Mike je určený pre dva typy divákov. Prvú grupu tvorí nežné pohlavie nelimitované vekom. Ktorá dievčina by nešla spočítať buchty na vypracovaných telách toľkých krásavcov, ktorých doteraz mohla vídať iba v televíznych seriáloch, ako zahalení analyzujú stopy pomocou spektrometra alebo sa promenádujú v oblekoch pri sofistikovaných lúpežiach.
Druhé, o dosť menej početné zoskupenie, bude pozostávať z nadšencov režisérovho štýlu, ktorí by išli do kina aj keby natočil cestu do útrob mužského prirodzenia v 5D. Tí budú sms-kovať počas divokých tanečných kreácií a potom si pozrú, čím to ten Steven doplnil. Treba otvorene priznať, že toho nie je veľa, ale predsa len je jeho rukopis poznať.

Hodnotenie na film: Magic Mike

komédia / dráma, USA, 2012, 110 min
Keďže je opakovanie matka múdrosti, tak to celé zhrniem: do kina sa nahrnú prevažne bytosti, ktorým chýba chromozóm Y a čistokrvní fanúšikovia Soderbergových filmov (bez rozdielu pohlavia), ktorí sa pôjdu pozrieť s čím prišiel maestro tentokrát - určite nebudú sklamaní. Ostatní môžu Mikea bez pocitu viny vynechať (to nie je výčitka, ale fakt).